Borgerforeningen udlåner flagalle!

Ikke medlemmer må betale 250 kr. for lån af flagalléen!

Flagregler

Flaget hejses tidligst kl. 0800, og nedhales senest ved solnedgang. På dage, hvor solen står op efter kl. 0800, hejses flaget først ved solopgang. Visse steder er det dog praksis, at flaget nedhales kl. 20.00, uanset solen endnu ikke er gået ned. Flere oplysninger findes her: FlagdageDannebrogs historie samt Officielle mål og i AlmanakFlagalléen opbevares og bestyres for tiden af Hans Erik Mikkelsen, Havbovej 3, 8420 Knebel. Telefon 86351895 eller på mailadressen: havbovej3@gmail.com Flagalléen bruges mange gange i forbindelse med festlige begivenheder som Grundlovsdag, sommerfest, sportslige arrangementer mv. Medlemmer kan også låne den eller dele af den til private formål som f.eks. runde fødselsdage eller bryllupper.

25 X 3 meter stænger og    9 X 3½ meter stænger

220px-Dannebrog
Dannebrog, Verdens ældste nationalflag, er stadig i brug.

Borgerforeningen - Mols fik 35 nye flag

Borgerforeningen Mols har fremsendt en ansøgning om at komme i betragtning ved Danmarkssamfundets årlige fane og flaguddeling og sandelig om ikke foreningen fik tildelt hele 35 nye flag til flagalléen.

Ved Valdemarsfesten i Tirstrup den 15.juni 2006 fik foreningens formand, Jørgen Ørgård og foreningens tovholder for flagalléen, Hans Erik Mikkelsen overrakt flagene.

Dannebrog faldt ned fra himlen år 1219